Tervezési áttekintő
Alapelv: az új hajóknak a legnehezebb körülmények között is teljes kontrollt és a sebesség mellett biztonságot kell garantálniuk.
A hajótest és a fedélzet
A hajótest és a fedélzet a már bizonyított üvegszálas - szendvicsszerkezetes megoldással készül, ahol két epoxi-üvegszál réteg között kemény habréteg növeli a stabilitást és szilárdságot.
A hajó kezelhetőségét javítja a fedélzet központi részére elhelyezett 11 csörlő és az ugyanitt található 2 kávédaráló (dupla csörlőkarok), amik három sebességi fokozatba kapcsolhatók és akár egymással is összeköthetők, hogy ha igazán erőre van szükség 4 ember tekerhessen egyszerre egy csörlőt.
Az árboc továbbra is a bevált alumíniumból készült és a rig többi része is kipróbált megoldásokat tartalmaz, előtérben tartva a biztonsági szempontokat.
A fedélzet meghatározó része a taton elhelyezett merevítő keret, rajta a Garmin legmodernebb navigációs berendezései. A műszerek kijelzői megjelennek mindkét kormányállásban ill. az árbocon is, hogy mindenki tájékozódhasson az éppen aktuális hajózási körülményekről.
A fedélzet alatt
A hajóban 24 férőhelyet alakítottak ki, ami korántsem jelent luxus körülményeket. Ellenkezőleg, még a 22 fősre tervezett legénységnek is elég szűkös hellyel, fejenként egy priccsel kell számolnia, és kinek-kinek egyéni kreativitására van bízva, hogy a cuccait hol helyezi el, mert arra már nemigen jutott hely a hajó tervezésekor.
A hajó orrában található a vitorlatároló, ahonnan egy fedélzeti ablakon keresztül kell az éppen szükséges (esetenként akár 1,5 mázsányi) vitorlát a fedélzetre juttatni. Itt, miután bekerül az összes vitorla, nem marad sok hely, mégis a tervezők 4 ember tervezett jelenlétére utalnak az itt elhelyezett ágyakkal.
A hajó végében kapott helyet a navigációs központ, ahová az elektromos, navigációs és kommunikációs berendezések kerülnek. Ez lesz a hajó útvonalának tervezési központja.
A hajó stabilitását szolgálja, hogy középen helyezték el a géptermet, amiben a hajtó dízel motor mellett helyet kapott a vízkészítő (ez csinál iható vizet a tengervízből) és a generátor, ami talán legfontosabb berendezés, mert ez biztosítja a hajó akkumulátorainak töltését miközben hetekig az óceánokon van a csapat.
Középen található meleg víz készítő boiler is, de jellemzően ennek használatát korlátozni szokták az elektromos áram igénye miatt. Tehát aki azt gondolná, hogy mindennap meleg fürdővel frissülnek fel a megfáradt matrózok, annak most mondom, hogy téved.
Ugyancsak a hajó közepén kapott helyet a hajó „szalonja”. Itt nem egy bálteremre kell gondolni, hanem igen kis helyre összevarázsolt, all-in-one konyhára, étkezőre, társalgóra, pihenőre, ami esetenként hálóterem, tárgyaló és tulajdonképpen minden egyéb, ami kellhet, mert más helyiség nem nagyon van a hajón. Itt kapott továbbá helyet a gázos konyha és sütő, valamint a mosogatásra lehetőséget adó csapok, amikhez persze pedálok csatlakoznak, ha valaki vizet is akar a csapokból látni. Miért pont a vízért ne kellene megküzdeni a tengeren.
Majd elfelejtettem a vizes blokkot. Ha valaki előtt egy nagy fürdőszoba képe jelenik meg, akkor kérem gondolja mindezt újra 1 négyzetméteren, ahol minden egyben van a WC-től a mosdón át a zuhanyzóig. Az ajtó pedig: egy körbe zipzáras vászon. Ennyit a privát zónáról.