‹‹‹ Előző hír Következő hír ›››
Felkészülés
2013.03.07
Egy ilyen kihívásra, mint a földkerülő vitorlásverseny, fel kell készülni.
Külön nehezíti a felkészülést, hogy a csapat nem összeszokott profi vitorlázókból áll, hanem jó részük tapasztalatlan (több mint 40%-uk még vitorláson sem járt), de vállalkozó szellemű „kalandor”. Szerencsére a Clipper egy kiforrott és kipróbált tréning programmal rendelkezik, amivel képesek minden részvevőt „szintre hozni”, azaz mindenki képes lesz az alapvető mancsaft feladatok elvégzésére. Erről 3x1 hét tengeri tréning gondoskodik. Nekünk a tengeri tréningeink március végén illetve június-július során lesznek, amiről külön fogok tudósítani.
A tengeri tréningeken felül van egy 1 hetes elméleti képzés is, de még ez is előttünk van, március 18.-án kezdődik. Írok, ha meglesznek az első benyomások.
A tréningekig tartó időszak sem telik eseménytelenül. Nekünk a felkészülés többrétű:
- Van egy fizikai állóképesség fejlesztési igényünk, hiszen sem Ádám, sem én nem szeretnénk olyan helyzetbe kerülni, ahol fizikai kondíciónk szab határt teljesítő képességünknek. Nem vagyunk hozzá szokva, hogy ne bírjuk erővel, de azért azt könnyű belátni, hogy ez a kihívás meg fogja haladni az eddigi „szokásos” feladatokat, szóval edzeni kell. Persze ezt Ádám is és én is másként közelítjük meg. Én hiszek a rendszeres (értsd heti 7 nap) edzésben és ennek szellemében napi 1,5 óra kemény edzést vállaltam magamnak. Egyelőre működik és szemmel látható eredménye is van J Ádám inkább hisz az ifjonci „őserőben” és abban a néhány haverokkal eltöltött kondizásban, amit egyelőre „alibiből” csinál. Meglátjuk, hogy ki hogy bírja az első tengeri tréning során ….
- Komoly felkészülési feladat a felszerelés összeállítása. Bár a szervezőktől kapunk néhány ruhadarabot, de ezeknek elsődlegesen az különböző média felületeken való egységes megjelenés a célja. A félreértések elkerülése végett nem azt mondom, hogy nem profi cuccok, de korántsem elég. Őszintén be kell vallani, hogy az eddigi balatoni és adriai legjobb viseletünk sem tekinthető még csak esélyesnek sem egy off-shore vitorlázásra, pláne nem, ha mindez egy évig tart, és a föld körül vezet. Szóval rengeteget kellett tanulnom, hogy egyáltalán fel tudjam mérni mi és mennyi kell egy földkerülő vitorlás útra. Sokat olvastam olyanoktól, akik már csináltak ilyet, beszélgettem korábbi Clipper részvevőkkel, nagy tengeri vitorlásokkal, újságírókkal, hajós felszereléseket forgalmazókkal, … Sokat tanultam. Annyira tanulságos volt, hogy egy külön cikket fordítok arra, hogy mi lesz a csomagban.
- A család felkészítése: talán ez a legnehezebb feladat mind közül. Itt ugyanis nem csak Ádámnak vagy nekem kell valamit tenni, hanem olyan helyzetet kell kialakítani, hogy az augusztusi indulásra minden olyan feladatnak meg legyen a gazdája, amit eddig mi csináltunk. A nehézséget az okozza, hogy eddig kvázi Ádám volt a beugró, ha én nem voltam elérhető, de most mind a ketten távol leszünk 1 évig. Míg össze nem írtam, nem is gondoltam volna, hogy mennyi minden van, amit távollétemben is csinálni kell és eddig nem csinálta más. Szóval először is írtam egy használati leírást az összes ház körüli teendőre, kezdve a kerti munkáktól a gépkocsi park éves karbantartási ciklusán keresztül olyan adminisztratív feladatokig, mint pl. kötelező biztosítások kötése …. A lista hosszú lett. Már csak azt kellett kitalálni ki fogja csinálni. Szerencsére lányom vőlegénye, Ákos elég vállalkozó kedvűnek bizonyult, és mivel jobbára nem csinált ilyesmit eddig, az tapasztalatlanok bátorságával vállalta el. Most rajtam a sor, hogy kiképezzem, hogy utána önállóan tudja 1 évig csinálni. Nem akarom ecsetelni az eddigi kerti tavaszi metszés, műtrágyázás, lemosó permetezés stb. tapasztalatokat (hisz nem kertészeti fórumot írunk J), de szerintem fog menni.
A másik része a család felkészítésének a mentális felkészítés. Annak tudatosítása, hogy tényleg komoly az elhatározás, nem csak vicc, eljön augusztus és tényleg elmegyünk egy világ körüli vitorlás versenyre. Ez nagyon fontos, hogy a gondolat addigra megérjen, és ne augusztusban essen le a tantusz, hogy mi lesz, amíg nem leszünk. Ebben a tudatosításban eddig 2 dolog segített leginkább: egyrészt a szinte naponta gyűlő felszerelés, minden egyes darab (még ha csak egy zokniról van is szó) megerősíti, hogy komoly a dolog; másrészt az a dupla DVD, amit az előző Clipper 11-12 versenyről adtak ki.
El kell mondjam (név nélkül), hogy volt aki sírt, amikor meglátta milyen is egy ilyen verseny a komolyabb napokon és őszintén kérdezte, hogy „…ti megőrültetek, hogy ide akartok menni?”. Mi meg csak cinkosan mosolyogtunk egymásra a fiammal …
Most, hogy 3-4 alkalommal is belenéztünk a videóba (mindig meg kell mutatni néhány részt, amikor érdeklődő barátok vannak nálunk), már nem sír senki, sőt néha az itthon maradók mondják büszkén, hogy „ nézzétek hová mennek a fiúk”.
- A legkevésbé izgalmas, de annál fontosabb adminisztrációs feladatokat hagytam a végére. Ide tartozik a versenyen való részvételhez kapcsolódó szerződések megkötése, számtalan formanyomtatvány kitöltése, a szükséges vízumok beszerzése, biztosítások megkötése stb. Ebbe a kategóriába tartozik az ajánlott ill az esetenként kötelező védőoltások beszerzése is. Érdekes, számomra új, de nem logikus információ volt, hogy minden feltétel nélkül be lehet utazni egy sárgaláz veszélyes területre, mint pl. Brazília. Sokkal logikusabb lenne, ha éppen ide lenne kötelező a védőoltás igazolása, hogy a beutazók ne terjeszthessék tovább a járványt. Ugyanakkor Dél-Afrikába (ahová történetesen Brazíliából fogunk megérkezni) már csak a nemzetközi oltáskönyvvel igazolt, védőoltást kapott személyek utazhatnak be. Ez logikus, de az már kevésbé, hogy a védettség meglétét csak akkor kell igazolni, ha közvetlen sárgaláz veszélyes területről érkezik a beutazó ... fel is adtam, hogy megértsem. Mindenesetre meg kell felelni az előírásoknak, ha nem akarjuk, hogy karanténba kerüljünk vagy kitoloncoljanak.
Bár nem szorosan a felkészüléshez tartozik, de én elég sok időt töltöttem azzal, hogy felkutassam hol lehetne ennek a versenynek némi média megjelenést biztosítani. Nem mintha nem lenne elég nagy felhajtás a föld más részein a verseny körül, de szerintem nincs rendjén az, hogy olyan versenyekről tudósítanak ahol nincs magyar versenyző (és hosszú évek óta nem is volt), egy ilyen eseményről, ahol több magyar is részt vesz, többen végig is mennek egy földkerülő vitorlás versenyen pedig ne tudjon az ország. Eleddig 3 média mutatott érdeklődést, a logo-juk ott van a média támogatók között, de ha valakinek van további ötlete, vagy éppen tud segíteni, hogy további publicitást adjon a versenynek, akkor kérem segítsen és jelentkezzen!
‹‹‹ Előző hír Következő hír ›››
|
|
|