‹‹‹ Előző hír Következő hír ››› Javítják az új hajókat
Mint korábbi híradásomban írtam róla, kiderült, hogy helyenként nem elegendő műgyanta került a hajótestbe a gyártás során. Megkérdeztem Justin Tailor-t, a Clipper versenyigazgatóját, hogy mit is jelent ez pontosabban, és hogy folyik a javítás.
Megnyugvásom abban leltem, hogy alapos ellenőrzésen esnek át a hajók. A szóban forgó hibát sem véletlen találták meg, hanem egy ultrahangos vizsgálat mutatta ki, aminek minden hajót alávetnek. Ez a vizsgálat mutatott rá arra, hogy a hajótestben vannak olyan helyek, ahol a tervezettnél vékonyabb a hajótest falvastagsága. Elgondolkoztató volt, hogy ezek a helyek nem egy adott területre koncentrálódnak, hanem véletlenszerűen találhatók a hajótest felső pereme körül, ahol a hajótest és a fedélzet felső széle találkozik. A hiba kijavítására megvannak a tervek, de ez mindenképpen lelassítja a hajók átadását, hiszen bizonyos felszereléseket (pl. elektromos berendezések) addig nem lehet beszerelni, míg a hibát nem orvosolják. A javítás, mondhatni, hagyományos technikával történik, a gyengébb részeket további üvegszálas műgyanta laminálással megvastagítják, megerősítik. Sajnos a mostani rendkívüli hideg időjárás sem kedvez a javításnak, mert a műgyantás munkákat csak melegebb időben (vagy zárt, fűtött helyen) lehet végezni. (Alig fagypont feletti hőmérséklet március közepén, április elején szokatlanul hidegnek számít, nem beszélve a kicsivel északabbra, Közép-Angliát sújtó havazásról, hóviharokról.) Összefoglalva, alaposan átnézik a hajókat, de azért nem fér a fejembe, hogy tudtak ilyen hajókat leszállítani a kínaiak, hisz ezt a gyárban kellett volna észrevenni. Vajon milyen meglepetések várnak még ránk majd a verseny alatt, amit előtte nem vesznek észre? |