‹‹‹ Előző hír Következő hír ››› A nagy nap ...
Az esemény tulajdonképpen az első olyan alkalom volt, amikor azokkal találkozhattunk, akikkel az elkövetkező közel 1 évet együtt fogjuk tölteni a verseny során, a hajókon. Kellően nagy hírverés előzte meg, és a kezdetektől – mármint a jelentkezéstől – a szervező mindenkit arra sarkalt, hogy, ha egy mód van rá, akkor vegyen részt ezen a neves napon. Ennek eleget téve, Ádámmal mi is felkerekedtünk, hogy élő szóban hallhassuk, amikor valamelyik skipper (kapitány) a nevünket próbálja felolvasni a versenybeosztásból.
A Crew Allocation meglepő sorbaállással kezdődött, mert több száz piros kabátos versenyző lepte el Portsmouth szombat reggeli üres utcáit. Végül a hosszú sor mind bejutott a rendezvény helyszínére. Mielőtt kiderült volna, ki-melyik csapatba kerül, néhány fontos új információval csillapították információ éhségünket, de ügyeltek arra, hogy maradjon még az elkövetkező hetekre is megosztható új információ, részlet a versenyről. Amit megtudtunk:
Amit nem tudtunk meg:
Kaptunk némi tájékoztatást Sir Robin-tól, hogy az új hajók javítása hogy áll. Mivel a munka lassabban haladt, mint várták, ezért több hajóépítő műhely között osztották szét a hajókat javításra (korábbi cikkemben írtam a hajótestek anyaghibájáról itt). Ez arra a 6 hajóra vonatkozik, amik már Angliában vannak. A másik 6-ot pedig Kínában, a gyárban javították, azt remélve, hogy ez felgyorsítja az Angliai befejező munkálatokat. Bár nem tudom megítélni, de azt gondolom, hogy nem ment minden simán a kínai gyárban, mert egy egész stábot küldtek Kínába a javításokat felügyelni és már háromszor vizsgálták át ultrahangos térképezéssel a készülő hajókat. Ez nekem azt sugallja, hogy egyrészt nincs teljes bizalom a kínaiak felé, másrészt a Clipper komolyan veszi a dolgát és mindent elkövet és ellenőriz, hogy biztonságosak legyenek az új hajók. Szükségük is van rá, hisz ezeknek a hajóknak ezen a versenyen kívül még legalább 3-szor meg kell kerülniük a Földet …. Sir Robin egyébként kimondottan mérges volt, mert nem tudják elkezdeni a 3. szintű tréningeket az új hajókkal hétfőn, ahogy tervezték. A hajóknak ugyanis mindenféle okiratot és igazolást be kell, hogy szerezzenek mindenféle hatóságoktól, hogy tényleges használatba lehessen őket venni. Szorosan együtt is működtek minden szükséges hatósággal, ahonnan a múlt héten várták a hivatalos iratokat. nem kapták meg, mert az illatékes elvtárs elment szabadságra ..,, anélkül, hogy szólt volna előtte. Ott is emberek laknak … Végre a pódiumra szólították a skippereket, hogy felolvassák a versenyzők listáját. Minden ment rendben, mind a 12 skipper felolvasta listáját. A végén a mellettem ülő Gábor (az egyik magyar részvevő, aki 2 szakaszra tart a versennyel) oldalba bök, hogy őt nem sorolták sehova. Növekvő zaj a teremben, sokan mások is kimaradtak. Kaján mosollyal közbeszól a versenyigazgató, hogy akkor most minden skipper olvassa fel a csapat második felét is …. A végére mindenkinek megvolt a helye.
Ami minket illet egyelőre elégedettek vagyunk. Ádám az egyetlen olyan skipperhez került, aki már vitt hajót a versenyen. Pete Stirling a neve és a Jamaica Lightning Bolt hajó kapitánya volt a 09-10-es versenyen. Azt gondolom, hogy ez komoly helyzeti előnyt jelent ennek a csapatnak a többivel szemben. A skipperekről többet itt lehet olvasni.
Szó volt még a hajón kialakítandó műszakbeosztásokról, a különböző szerepekről, a felszerelésről, a hajóba beépítendő „extra” felszerelésekről, csapatépítő tervekről, stb. Ezekről később írok, ha lesz érdemi információ.
Zárásnak áttekintettük a hátralévő időszak legfontosabb eseményeit. A mindenkinek beütemezett tréningek mellett augusztus egy zsúfolt hónap lesz. Ekkor lesznek ugyanis a speciális oktatások, amikre ki-ki hajós szerepétől függően lesz beiskolázva. Itt olyan oktatásokra kell gondolni, mint vitorlavarró, hajógépész, kötélkészítés, stb. Én legszívesebben mindegyikre mennék, mert érdekel, de sajnos nem lehet a létszám korlátok miatt. A következő hetekben kiderül, hogy Ádám és én milyen speciális szerepet kapunk majd és milyen megfelelő tréningen kell részt venni. Ugyancsak augusztusban lesz a hajók végső felszerelése és az indulási helyszínre hajózása, majd pedig az indulásra és az első szakaszra való előkészítése és feltöltése. |